Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Procedura obiegu dokumentów – akceptacja z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego

Założenia ogólne 

W związku z Zarządzeniem nr 28 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z 13 marca 2020 roku w sprawie: wprowadzenia nadzwyczajnego trybu pracy Uniwersytetu Jagiellońskiego, dopuszcza się obieg dokumentów finansowo-księgowych w korespondencji e-mail prowadzonej tylko i wyłącznie za pośrednictwem adresów w domenie uj.edu.pl. W jednej wiadomości e-mail może być zawarty tylko jeden dokument (faktura, rachunek, wniosek o przedpłatę, wniosek o zaliczkę, faktura proforma, inne) wraz z kompletem dokumentacji go dotyczących. Wyjątkiem jest faktura korygująca – wówczas e-mail może zawierać zarówno fakturę korygującą, jak i dokument korygowany.

Podpis kwalifikowany oznacza złożenie podpisu wraz z jego formą graficzną we właściwym miejscu opisu dokumentu. Instrukcja jak składać podpis elektroniczny wraz jego graficzną formą w wymaganym miejscu stanowi załącznik do niniejszej procedury.

Jednostki organizacyjne

1. Wpływ dokumentu do jednostki (fizyczny lub PDF).

2. Skan dokumentu otrzymanego w formie fizycznej.

3. Wstępne wprowadzenie dokumentu do SAP zgodnie z obowiązującymi procedurami.

4. Przygotowanie opisu dokumentu na odpowiednim załączniku (wzór nr 4, 5, lub 6 z Instrukcji obiegu dokumentów finansowo – księgowych UJ), przekształcenie go do formatu PDF i przekazanie kompletu dokumentów, pocztą elektroniczną, do akceptacji dysponenta środków podpisem kwalifikowanym. W projektach, dopuszcza się podpis jedynie kierownika jednostki w której realizowany jest projekt, zgodnie z komunikatem Prorektora Uniwersytetu Jagiellońskiego ds. badań naukowych i funduszy strukturalnych z 25 marca 2020 roku. w sprawie: procedowania dokumentów księgowo-finansowych dotyczących realizowanych w Uniwersytecie Jagiellońskim projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych (Komunikat Prorektora ds. badań i funduszy strukturalnych z dnia 25 marca 2020r.).

5. Przesłanie kompletu dokumentów na adres poczty elektronicznej odpowiedniej osoby z Sekcji ds. Weryfikacji i kontroli (dalej SWiK). Tytuł e-mail powinien zawierać wyłącznie nr dokumentu SAP.

6. W przypadku otrzymania od pracownika SWiK informacji o konieczności korekty opisu (poprawa błędu) proces akceptacji należy powtórzyć i ponownie przesłać komplet dokumentów.

7. W przypadku konieczności uzupełnienia dokumentacji należy ponownie przesłać do SWiK komplet dokumentów.

Kwestura – obieg dokumentów finansowo księgowych koordynuje SWiK poprzez przekazywanie kompletu dokumentów pocztą elektroniczną do każdego uczestnika procesu.

Treść procedury oraz Instrukcja składania podpisu elektronicznego wraz jego graficzną formą

Polecamy również
NAWA Polsko-NIemiecka

Zmiana terminu w konkursie NAWA Polska-Niemcy

Konkurs o stypendia MNiSW dla młodych, wybitnych naukowców rozstrzygnięty

Konkurs o stypendia MNiSW dla młodych, wybitnych naukowców rozstrzygnięty

Naukowiec z UJ laureatem prestiżowego grantu

Naukowiec z UJ laureatem prestiżowego grantu

Wyniki pierwszego naboru FIRST TEAM

Wyniki pierwszego naboru FIRST TEAM