Pierwszy konkurs na wyłonienie Zespołów Badawczych prowadzących działalność naukową
Instytucja ogłaszająca:
Opiekun konkursu w CAWP:
Anna Dryja
tel. 12 663 38 43,
e‑mail: anna.dryja@uj.edu.pl
Sieć Badawcza Łukasiewicz – PORT Polski Ośrodek Rozwoju Technologii jako Podmiot Zarządzający dla programu Wirtualny Instytut Badawczy
Konkursu ofert na wyłonienie Zespołów Badawczych prowadzących działalność naukową w formie programu Wirtualny Instytut Badawczy w dziedzinie biotechnologia medyczna – onkologia.
UWAGA!
W związku z zapisami umowy o dofinansowanie projektu dotyczącymi odpowiedzialności solidarnej partnerów za realizację projektu oraz praw własności intelektualnej, zobowiązuje Autorów/Kierowników projektów do wcześniejszego zgładzania chęci udziału w projekcie. Wstępne deklaracje udziału w projekcie wraz z informacją zawierającą tytuł projektu, planowany skład konsorcjum, zakres prac dla UJ oraz planowany budżet w tym części dla UJ, proszę zgłaszać mailowo na adres opiekuna konkursu w CAWP. Po ich analizie Władze UJ podejmą decyzję o aplikowaniu w konkursie.
Cel konkursu:
Konkurs ma na celu wybranie Zespołów Badawczych prowadzących działalność naukową ważną dla realizacji strategii rozwoju kraju, służącą rozwojowi innowacyjnych produktów.
Zespół Badawczy tworzący WIB, zgodnie z Ustawą, będzie stanowić formę organizacji pracy wyselekcjonowanych, konkurencyjnych na poziomie międzynarodowym, Zespołów Badawczych, prowadzących działalność naukową o wysokim potencjale zastosowań społeczno-gospodarczych, pod kierunkiem Lidera o uznanym dorobku naukowym, której celem będzie komercjalizacja wyników prowadzonych prac.
Celem prac Zespołów Badawczych będzie opracowanie nowej technologii lub grupy technologii, zgodnie z odpowiednimi procedurami i standardami niezbędnymi do jej komercjalizacji i wdrożenia, w ciągu 5 lat od rozpoczęcia prac.
Zasady konkursu:
- finansowanie przeznaczone jest dla Zespołu Badawczego, a osoby tworzące Zespół Badawczy mogą zostać wykazane tylko w jednym wniosku konkursowym,
- w konkursie nie określa się minimalnej i maksymalnej wysokości środków finansowych na finansowanie prac Zespołu Badawczego, z tym, że wysokość wnioskowanych środków nie może przekroczyć 450 000 000 zł (ogólna pula środków przeznaczona na finansowanie działalności naukowej Zespołów Badawczych w konkursie),
- okres finansowania Zadania Badawczego może wynosić do 5 lat,
- wynagrodzenia Członków Zespołu Badawczego w tym minimalny poziom miesięcznego zaangażowania przedstawia załącznik nr 6 do Regulaminu Konkursu Ofert na wyłonienie Zespołów Badawczych prowadzących działalność naukowa w formie Wirtualnego Instytutu Badawczego ,
- wynagrodzenia personelu administracyjnego nie mogą stanowić kwoty większej niż 10% łącznej wartości wynagrodzenia Członków Zespołu Badawczego i powinny zostać ujęte w ramach kosztów bezpośrednich,
- koszty zakupu oraz leasingu aparatury, środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, jest dopuszczalny, ale tylko do kwoty 100 000 zł netto (łącznie dla całego Zadania Badawczego),
- koszty pośrednie naliczane są w formie stawki ryczałtowej w wysokości do 15% całkowitych poniesionych bezpośrednich kosztów kwalifikowanych, z wyłączeniem kosztów podwykonawstwa/ usług obcych, aparatury naukowo-badawczej, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- wniosek o finansowanie Zespołu Badawczego wraz z kosztorysem zadania badawczego należy wypełnić w języku polskim i w języku angielskim.
Forma składania wniosków:
- Wnioskodawca wypełnia wniosek o finansowanie wraz z załącznikami w wersji elektronicznej, na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu zgodnie z instrukcją jego wypełniania oraz pozostałą dokumentacją konkursową.
- Wniosek należy wypełnić zgodnie z dostępnym wzorem w języku polskim i w języku angielskim. Część finansową wniosku: Kosztorys Zadania Badawczego (część C.2 wniosku) należy wypełnić w języku polskim i angielskim (w tym samym dokumencie) oddzielając czytelnie za pomocą ukośnika "/" obie wersje językowe.
- Wniosek o finansowanie wraz załącznikami należy dostarczyć w terminie do 12 marca 2021 r. do godziny 16.00. Za datę dostarczenia uznaje się datę wpływu wniosku o dofinansowanie wraz załącznikami do Sieci Badawczej Łukasiewicza.
- Wniosek o finansowanie wraz z załącznikami należy dostarczyć: o w formie papierowej oraz elektronicznej na wydzielonym nośniku danych (forma papierowa obejmuje jeden egzemplarz wniosku wraz z załącznikami, w tym z załącznikiem do wniosku: Kosztorys Zadania Badawczego część C.2; przez formę elektroniczną rozumie się wniosek wraz z załącznikami w formacie PDF oraz załącznikiem do wniosku: Kosztorys Zadania Badawczego część C.2 w wersji edytowalnego pliku Excel). lub o w formie elektronicznej poprzez wysłanie wniosku na adres skrzynki ePUAP Podmiotu Zarządzającego – w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy elektronicznej ePUAP. Komplet dokumentacji w formacie PDF powinien zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym (dokumenty muszą zawierać aktywny certyfikat podpisu elektronicznego, umożliwiający jego weryfikację; dodatkowo wymagany jest załącznik do wniosku Kosztorys zadania badawczego część C.2 w wersji edytowalnego pliku Excel).
W ramach konkursu dopuszcza się dwa możliwe sposoby podpisania dokumentów:
- podpisanie wersji papierowej kompletu dokumentacji ręcznie i opatrzenie ich odpowiednimi pieczątkami (w takim przypadku wersja papierowa stanowi komplet dokumentacji z oryginalnymi podpisami dokumentów, a wersja elektroniczna jest skanem tych dokumentów do formatu PDF, dodatkowo wymagany jest załącznik do wniosku: Kosztorys zadania badawczego część C.2 w wersji edytowalnego pliku Excel);
- podpisanie kompletu dokumentacji w formacie PDF kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w takim przypadku wersja papierowa stanowi wydruk kompletu dokumentów podpisanych elektronicznie, a wersja elektroniczna zawiera aktywny certyfikat podpisu elektronicznego złożonego na dokumentach, umożliwiający jego weryfikację).
Regulacje wewnętrzne UJ:
W związku z zapisami umowy o dofinansowanie projektu zakładającymi odpowiedzialność solidarną partnerów za realizację projektu oraz zapisami dotyczącymi praw własności intelektualnej, zobowiązuje Autorów/Kierowników projektów do wcześniejszego zgłaszania chęci udziału w konkursie.
Wstępne deklaracje udziału w konkursie wraz z informacją zawierającą tytuł projektu, planowany skład konsorcjum, zakres prac przewidziany dla UJ oraz planowany budżet w tym części dla UJ, proszę zgłaszać mailowo do dnia 11 lutego 2021 r. na adres opiekuna konkursu w CAWP.
Na podstawie przesłanych przez Państwa deklaracji, Władze Uniwersytetu Jagiellońskiego podejmą decyzję o dalszym aplikowaniu w konkursie. Opiekun konkursu w CAWP poinformuje o decyzji Władz UJ.
Po uzyskaniu akceptacji dla planowanego projektu, zgodnie z Zarządzeniem nr 56 Rektora UJ
z 11 lipca 2016 roku w sprawie: Regulaminu postępowania w zakresie przygotowania i realizacji w Uniwersytecie Jagiellońskim projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, proszę o przekazanie do CAWP:
- do dnia 18 lutego 2021 r. do p. Tomasza Guzika, tomasz.d.guzik@uj.edu.pl, tel. 12 663 38 52,
- projektu porozumienia, w przypadku gdy UJ pełni rolę partnera w projekcie i lider dysponuje własnym wzorem porozumienia,
- wytycznych do porozumienia, w przypadku gdy UJ pełni rolę lidera w projekcie, w celu przygotowania wzoru porozumienia dla konsorcjum,
- do dnia 25 lutego 2021 r.:
- roboczej wersji wniosku wraz załącznikami (wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF na adres opiekuna konkursu w CAWP) celem dokonania weryfikacji w zakresie zgodności z zasadami konkursu oraz pod względem formalnym i rachunkowym,
- Formularza zgłoszenia projektu oraz Formularza kwalifikowalności podatku VAT wypełnionych w systemie elektronicznym Strefa Projektów UJ dostępnym na stronie: https://strefaprojektow.uj.edu.pl/. Instrukcja wypełniania formularza dostępna jest na stronie: https://cawp.uj.edu.pl/strefa-projektow.
- do dnia 8 marca 2021 r. do godz. 12.00 ostatecznej wersji wniosku wraz załącznikami (wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF z podpisem kwalifikowanym lub wersja papierowa z podpisami) – wymagane podpisy: kierownik projektu oraz Dziekan Wydziału lub stosownie do specyfiki jednostki.
Termin składania wniosków:
1-12 marca 2021 r.
Więcej informacji: